Liten uppdatering

Måndag
Hade jag min intervju inom delmoment 4 Vuxenpedagogik med en på lantmäteriet i staden som jag känner väl till som gillar att svara på frågor och är intreserad när man kommer och gör en intervju! Det gick bra! Fick lunch av Pappie på Kanal cafét det var gott. Efter lunch hade vi studiegruppsmöte det gick bra alla var glada och jobbade på dock mycket förvissing kring debatten som skulle genomföras följande onsdag.
    Efter vi var klara med vårt möte var det TÄNKT att jag skulle då börja skriva mina argument till debatten men som jag är tyckte jag det skulle vara trevligare om vi gick och fikade så det gjorde vi!! Myste på rutiga duken allesammans ett bra tag och skrattade och hade roligt ute var det surt och kurigt väder så det var bra!!

Under dagen försökte jag även ring J i Umeå för att gratta denne på hennes 22 års dag hon svarade tillslut jag försökte sjunga lite tappert men min dåliga tonart och faktumet att jag är förkyld blev det nog inte så lyckat. Men jag grattade henne iallafall, presenten kommer när du åter är i stan J :)

Efteråt begav jag mig för att handla lite ingridienser till middagen jag och W firade lite i måndags och jag skulle göra en liten trerätersmiddag,

Förrätt: Klassisk bruschetta
Varmrätt: Ugnsbakad citron och chilimarinerad kycklingfilé med avocadosallad och vitlöksaioli
Efterrätt: Blåbärssmoothie (W äter inte sötsaker som godis, kakor, tårtor mm därför svårt med fterrätter men smoothien gick bra)

Maten blev jättebra var första gången som jag lagade kycklingrätten men det blev kanoners mycket gottoch fräscht!!
Sedan myste vi en stund titade på Prison Break och jag fick en härlig massage

Tisdag
Klev upp mycket tidigare än vanligt för min ömma moder hade mer eller mindre tvingat mig att rycka in som vikarie på försolan där hon jobbar det verkar vara vikariebrist i hela kommunen. JAg hade ingen lust eftersom jag fortfarande behövde fixa debattinläggen under tisdagen men mamma tjatade och det var - BARA 4 timmar blabla jag gick med tillslut ytterst motvilligt och fick löftet om att låna bilen på fredag tur det,
Raltade iväg i snålblåsten ända bort till förskolan och fick i uppgift att baka pepparkakormed de små liven det var helt okej en tjej gissade att jag var 5 år gammal lite småkomiskt.
Var ganska ruschigt hela tiden mycket barn Överallt och ändå var tydligen 5 barn sjuka inget lätt jobb förskoll'rare sjukt stressigt och hög ljudnivå. Under dagen hörde jag fina citat som typ

inne från toan:::
FRÖKEN FRÖKEN!!! BAJSET SITTER FAST!

Mamma frågar då:
Vart sitter det fast? i Stjärten?

Haha jag höll på att dö tyckte det var ganska uppenbart att det var där det borde sitta fast men när man tänker efter så kan man faktiskt aldrig veta med barn.

Efter förskolan kuta hem sjukt trött eftersom få timmars sömn var bara att sätta sig ner och HÅRD plugga och få till 6 argument till debatten på ons. 3 för att det finns didaktiska skillnader mellan vuxnen och barnutbildning och 3 mot att det finns skillnader alltså att det skulle vara lika.  Hur lätt som hlst att hitta skillnader ena kursboken handlade bara om dessa Skillnader men hur svårt som helst att hitta likheter särskilt didaktiska likheter. Men kämpade på och var lar vid 4 och hade då några luddiga debatt argument för likheterna men jaja,

Powernappade och lagade sedan middag för att i rekordfart göra mig ordning till Tomtephest på Villan!
Gick bra var svinkallt att gå dit blåste blåste tjejerna tog en fika innan på Waynes det var mysigt. Sedan var det mysigt med glögg pepparkakor och paketutdelning.

Jag fick!
Ett färdigstämplat Stamgästkort på Waynes (en varm dryck gratis)
En liten mini skoputsargrej
Ett litet skohorn.
Samt ett paket med våtservetter fast det är rengöringsservetter för glasögon (kändes lite som en pik av PM har jag smutsiga glasögon eller vad är grejen???)

Alla fick olika paket det var lite gulligt! Grannen min fick bäst 50 kr presentkort på rutiga duken!!!

Sedan dansade vi runt en liten liten plastgran nästan allihopa!! Sjukt kul det har jag inte gjort på många många år!

Efter det var det mys dans och umgås det var härligt hade egentligen ingen lust att gå hem men men debatten var ju morgonen efter.

Onsdag
DEBATTEN!!!
Som vanligt blev jag lite besviken det är inte seriöst som jag skulle ha önskat. Vi blev indelade i smågrupper där tre i varje grupp var för och tre emot. Det gick bra vi argumenterade på. Läraren skulle gå runt och lyssna på våra argument, MEN när han väl kom så var han mest intresserad av att komma med egna debattinlägg och lyssnade inte speciellt mycket. Vi hade skickat in våra argument men jag hade fått för mig att den muntliga delen var den viktiga, skall böra lägga allt krut på inlämningar framöver.

Lunch på BIG BOY många studenter var där känns konstigt att alla skall åka hem till jul!! Jag blir lämnad själv fast alla andra kommer ju hem som jag saknar! Men ändå lite konstig känsla villan helt tom!

Efter lunch hade vi lite genomgång om hur vi tyckte att studiegrupperna fungerade. och om våra roller i studiegruppen alla tycker att jag har ledarrollen vilket ioförsig kanske stämmer men alla sade också att de tycte det var bara POSITIVT hoppas att alla menar det lite oärligt annars, har tidigare blivit lite anklagad för att domedera och köra över folk och det vill jag inte. Gruppen fungerar bra och vi umgås ju mycket annars också  vi skall försöka vara lite mera uppmuntrande mot varandra och berömma varandra!

I em vilade jag länge sedan har vi ätit en god middag och spelat lite Fifa på xbox 360 jag suger verkligen!!! W spelar med helt okända kassa lag som typ Mallorca och jag spelar med Manchester United vem vinner W!!! Sista matchen gjorde jag tillochmed sjävlmål...

Nu ska jag sova!! Imorgon en lugn dag skall fixa lite skolarbete och baka lite så vi har några kakor när Ws syskonbarn kommer över jul längtar tills de kommer de fins små liven =)

Dagens ord: Dikotomi = Delning
Dagens låt: Hot'n Cold Katie Perry
Dagens dåligt: Förkylning (fortfarande!!!!)

Lev väl alla mina (2??) bloggläsare =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0